Horváth Róbert
vallásfilozófus, a Magyar Hüperión főszerkesztője.
- PDF | REZ |ENG
Korunk nélkülözi a mester és tanítvány lényegi, eredeti, minden formára kiterjedő értését,
mert nem számol a tradíció egyszerre összefüggő és eltérő, olykor antagonizmusokat is
felölelő értelmezéseivel. A szerző áttekinti a hagyományfelfogások három szintjét, majd arra
mutat rá, hogy a mester–tanítvány kapcsolat a tradíció egyik legfontosabb eleme bármilyen
komolyabb hagyomány esetében, mert leginkább ez biztosítja a folytonosságot és az
átörökítést.Our time lacks an essential, original, all-encompassing understanding of the relationship
between master and disciple, because it ignores the simultaneously interrelated and divergent,
sometimes antagonistic interpretations of tradition. The author reviews the three levels of
tradition and then points out that the master–disciple relationship is one of the most important
elements of any serious tradition, because it is the one that best ensures continuity and
transmission.Horváth Róbert: Mester, tanítvány, hagyomány - Magyar Művészet 25/2